سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشق شب

اخیرا الشرق الوسط مصاحبه ای را با شیخ یوسف قرضاوی ترتیب که خبر آن در محافل خبری و اسلامی داخل کشور نیز پیچید و شگفتی همه علاقه مندان به بحث وحدت اسلامی را برانگیخت. وی در این مصاحبه به نحو عجیبی به جمهوری اسلامی ایران و فعالیت های تبلیغی در خارج کشور تاخته است و این فعالیت ها را خلاف حکم اسلام معرفی نموده است. وی در بخشی از سخنانش می گوید: من مصر را خیلى خوب مى‌شناسم و از بیست سال پیش با مصر آشنا شدم و این را خوب مى‌دانم که بعد از صلاح‌الدین ایوبى، هیچ شیعى در مصر نبود، ولى الآن مى‌بینیم که شیعیان به مصر نفوذ کرده و اکنون کسانى را دارند که در روزنامه‌ها مطلب نوشته و کتاب منتشر مى‌کنند و صداى رسایى در مصر دارند. همچنین در سودان، تونس، الجزایر و مغرب و حتى در کشورهاى غیر عربى مانند مالزى، اندونزى، نیجریه و سنگال نیز تشیع نفوذ کرده است.

اظهارات وی از چند جهت قابل توجه است. یکی همین سخن وی که جای بسی خوشوقتی برای شیعه است که به هر حال پیروان مکتب اهل بیت در جهان رو به افزایش هستند و در تمام کشورها می توان شیعیانی را یافت. تکیه ویژه قرضاوی بر مصر قابل توجه است. ظاهرا قرضاوی نمی خواسته تمام واقعیت را بگوید از این رو در صحبتش می گوید که بعد از صلاح الدین ایوبی هیچ شیعه ای در مصر نبوده است. اما آیا قبل از آن تاریخ شیعه ای در مصر بوده است؟ آری تا پیش از وی شیعیان بسیاری در مصر بوده اند و حتی در مصر یک دولت شیعی به نام دولت فاطمی بر سر کار بوده است. و در همان هنگام بود که بزرگ ترین دانشگاه مصر به نام حضرت زهرا سلام الله علیها تاسیس شد و نام جامع الازهر را به خود گرفت. اما وقتی صلاح الدین ایوبی علیه اللعنه بر سرکار آمد به قتل عام شیعیان کمر بست و شیعیان بسیاری را در زندان ها جای داد و حتی دستور داد به غذای آنان خاکستر اضافه کنند تا این شیعیان عقیم شوند و نتوانند حتی پس از آزادی نسل شیعه را در مصر تداوم بخشند. صلاح الدین ایوبی که این قدر به او می نازند در مصر به نسل کشی شیعیان دست زد و حقیقتا یک جنایت کار جنگی است در مصر به ترویج مکتب اهل سنت پرداخت. آیا قرضاوی برای یک بار هم که شده صلاح الدین ایوبی را فقط به خاطر همین یک کارش زیر سوال برده است؟

قرضاوی در این اظهارات ایران را به خاطر تبلیغ شیعه در میان اهل سنت می کوبد امری که شاید چندان هم واقعیت نداشته باشد اما آیا تاکنون این چنین به عربستان تاخته است و عربستان را به خاطر صرف هزینه های گزاف برای تبلیغ وهابیت در استان های مرزی کشور و بویژه استان سیستان و بلوچستان کوبیده است؟

عبدالمالک ریگی در کدام مدرسه زاهدان درس خوانده است؟ آیا جز در مدرسه ای که با پول عربستان ساخته شده است و اداره می شود؟

خوب است شیخ قرضاوی در ایام عمره سری به قبرستان بقیع بزند و یا به مسجد الحرام و مسجد النبی برود و ببیند که چگونه هیئت های ارشاد عربستان کتاب و کاست به زبان فارسی در اختیار زائران ایرانی قرار می دهند و اعتقادات شیعیان را به زیر سوال می برند؟ خوب است ببیند که وهابی های آشنا به زبان فارسی در کنار بقیع می ایستند و صحبت می کنند و عقاید شیعی را مورد تشکیک قرار می دهند. کتاب هایی مانند اهل بیت از خود دفاع می کنند، لله ثم للتاریخ و... برای چه در عربستان چاپ و منتشر می شود و در اختیار شیعیان قرار می گیرد؟ آیا جز برای این که شیعیان بخوانند و دست از عقائد خویش بردارند؟. آیا آقای قرضاوی می داند که مثلا سایت الخیمه با پول عربستان اداره می شود و در این سایت کتاب ها و مطلب علیه شیعه به وفور یافت می شود؟.

آقای قرضاوی بهتر است اول به ارباب خود یعنی عربستان بگوید که دست از اقدامات تخریبی خود علیه شیعه در داخل و خارج ایران بردارد و آن گاه سخن خود را متوجه دیگران نماید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمدرضا فلاح 87/8/5:: 2:32 عصر     |     () نظر