سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشق شب

ای کاش قم هیچ مسوولی نداشت. ای کاش همه مسوولان قم می مردند. ای کاش همه ادارات قم ویران می شد آن وقت حداقل می فهمیدیم که قم سر و صاحب ندارد وهر چه کمبود و نابسامانی است به دلیل همین نبود مسوول است آن گاه عریضه می نوشتیم و شرح حال می دادیم و از طهران درخواست والی می کردیم تا به این ولایت سر وسا مانی بدهد اما همه دردم این است که این شهر همه چیز دارد استاندار، فرماندار، شورای شهر، تشکیلات عریض و طویل شهر داری، سازمان اتوبوس رانی قم ،سازمان تاکسی رانی و... .

این ایام مصادف بود با روزهای رحلت امام خمینی و مردمی که به زیارت حضرت امام رفته بودند بی خبر از همه جا به قم آمدند تا حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت کنند که در بافت مرکزی شهر با یک وضعیت خاص روبرو شدند که جای گفتن ندارد. البته این ها به من که ساکن قم هستم ربطی ندارد برای من آن چه مهم است وضعیت تردد در سطح شهر قم است. شب شانزده خرداد برای مراسم سالگرد رحلت امام و شهدای پانزده خرداد به حرم رفتم. بعد از نماز به مسجد اعظم که محل برگزاری مراسم بود رفتم و حدود ساعت نه و نیم یعنی تقریبا نیم ساعت بعد از نماز از حرم خارج شدم و در خیابان ارم به انتظار ماشینی ایستادم تا با آن به منزل بروم. چند دقیقه ایستادم و خبری نشد گفتم بهتر است با اتوبوس به مقصد بروم. به خیابان شبستان رفتم و منتظر اتوبوس شدم و تقریبا چهل و پنج دقیقه به انتظار ایستادم اما یک اتوبوس هم نیامد نه برای مقصد من و نه برای دیگر مسیرها تا این که یک سواری پیدا شد و با آن قدری از مسیر را رفتم و بقیه مسیر را با وسیله ای دیگر.

همین دیشب که شب جمعه بود در مسجد اعظم مراسم سالگرد آیت الله فاضل برگزار می شد. باز هم عینا همین برنامه ها تکرار شد.آخر یکی نیست به این مسوولان بگوید که شما خدا را شکر از برکت سفره بیت المال وسیله دارید و همان در مسجد اعظم سوار ماشین می شوید و به منزل می روید نباید این قدر تعهد داشته باشید که حداقل اگر می خواهید سرویس اتوبوس های خود را راس ساعت 9 شب یعنی همان زمانی که نماز تمام می شود تعطیل کنید در این شب هایی که مناسبت خاص است به این نیروهای خود بگویید قدری بیشتر کار کنند . مردم حاضرند حتی دو برابر هم به شما بلیط بدهند ولی روی زمین نمانند. البته باید از تاکسی رانی هم تشکر کنم که در این شب جمعه ای مامورانی را گذاشته بود تا جلوی تاکسی های خالی را بگیرند و مردم را سوار کنند البته اگر تاکسی رد شود.      

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمدرضا فلاح 87/3/17:: 2:35 صبح     |     () نظر