سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشق شب

زندانی سیاسی

دادگاه کیفری باکو ،"محسن صمد اف "رییس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان را به 12 سال زندان و " روح الله آخوند اف" رییس شعبه شهر آستارای این حزب را نیز به 11سال و شش ماه حبس محکوم کرد.

دادگاه باکو همچنین "فرام رز عباس اف" و "واقف عبد الله اف" معاونین حزب اسلامی جمهوری آذربایجان را به 11 سال زندان و برای "دیانت صمد اف " پسر عموی رییس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان و "فردوسی محمدرضا اف " از اعضای حزب اسلامی هرکدام 10 سال حبس در نظر گرفت.

این دادگاه همچنین برای "ذوالفقار میکاییل اف " یکی از اعضای حزب اسلامی جمهوری آذربایجان 11 سال حبس تعلیقی صادر کرد.

همچنین روزنامه «آزادلیق» در مطلبی به نقل از مارکس تاکر کارشناس سازمان بین المللی عفو در امور قفقاز جنوبی نوشت:  همه انتقادات در آذربایجان با حملات مواجه می شود؛ بازداشت انسانها به خاطر شرکت در تظاهرات رسوایی است.

از دی ماه سال گذشته رییس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان به دنبال سخنرانی تند علیه سیاست های ضد دینی در این کشور ،هنگام خروج از ساختمان این حزب به همراه معاونان خود بازداشت شد و پس از آن ماموران آذری اعلام کردند که در بازرسی از برخی از مکان های این حزب ،مقادیری اسلحه و مهمات کشف کرده اند و از آن زمان تاکنون با برگزاری جلسات متعدد محاکمه اعضای این حزب، در نهایت دادگاه باکو احکام آنان صادر کرد.

پیشتر "الچین مناف اف" رییس موقت حزب اسلامی جمهوری آذربایجان گفت: هرچند که دادگاه باکو حاج محسن صمد اف و دیگر اعضای حزب را به حبس های طولانی مدت محکوم کرده است، اما اعضای این حزب مرتکب هیچ جرمی نشده و ما این احکام را عادلانه نمی دانیم. 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمدرضا فلاح 90/7/22:: 5:52 عصر     |     () نظر